KREATIV FEST: Možemo i trebamo stvarati u našoj državi

    Adna Bečirević i Semina Bulić na Kreativ Festu

    26. maja 2023. godine otvoreno je prvo izdanje studentskog festivala vizuelnih umjetnosti Kreativ na Internacionalnom Burch univerzitetu. O samom Kreativ Festu i motivima za organizaciju ovakvog događaja razgovarali smo sa Adnom Bečirević, studenticom Grafičkog dizajna i multimedije na Internacionalnom Burch univerzitetu, ovogodišnjom pobjednicom u kategoriji vizuelnog identiteta festivala i Seminom Bulić, studenticom Grafičkog dizajna i multimedije na Internacionalnom Burch univerzitetu, članicom organizacionog tima.

    OBJAVI.BA: Odakle dolazi ideja za Kreativ Fest?

    ADNA BEČIREVIĆ: Ideja za Kreativ Fest došla je od naših profesora na Internacionalnom Burch Univerzitetu, Ljubomira Todorovića i Esada Mulabegovića. Kod profesora Ljubomira u oktobru 2022. godine, iz predmeta Art direkcija, dobili smo projekat i ujedno ispit gdje je zadatak bio da uradimo kompletan vizuelni identitet festivala. Cilj samog projekta je bila izrada najbolje ideje koja će se koristiti kao vizuelni identitet festivala. Ta čast je pripala meni. Zajedno sa studenticama Seminom Bulić i Almedinom Išerić kao organizacioni tim, ja i Kreativ tim sa više od 20 studenata neumorno smo radili da se prva godina festivala predstavi u najboljem svjetlu.

    OBJAVI.BA: Šta je zapravo Kreativ Fest i šta se to odvijalo u maju na festivalu?

    SEMINA BULIĆ: Kreativ je studentski festival vizuelnih umjetnosti usmjeren ka ujedinjenju studenata kroz njihove vještine i talente. Uz intenzivan kulturni, edukativni i takmičarski program stvaraju se prilike za prepoznavanje studenata kao mladih umjetnika i značajnih karika u razvoju kulture i kreativne industrije. Program Kreativ Festa trajao je tri dana, a na samom otvaranju imali smo izložbu studentskih radova i pojekcije filmova. Učesnici i posjetioci su mogli ispratiti predavanja poznatih stručnjaka, kao što su Jelena Grahovac – art direktorica, McCann Beograd, Seid Tursić – 3D umjetnik, Rocksteady Studios London, Zlatko Ganić – direktor digitalnih medija, Fabrika Sarajevo, te biti dio Graffiti radionice sa Frenkijem, reperom, radionice fotografije sa Mariom Ilićem, bh. fotografom i kinematografom, te sa Sketchbook radionice sarajevskim ilustratorima Edinom i Emirom Durmiševićem. Pored predavanja i radionica, festival je imao i maratonska takmičenja iz fotografije, videa, art direkcije, ilustracije i dizajna postera.

    Adnan Hamidović – Frenkie, bh. reper i jedan od voditelja radionice o izradi grafita

    OBJAVI.BA: Da li smatrate ovakve događaje važnim za mlade koji tek počinju karijeru u polju dizajna? Kako im ovo pomaže?

    ADNA BEČIREVIĆ: Smatramo da je ovaj tip događaja veoma bitan, ne samo za već postojeće dizajnere i studente, već i za one koji planiraju da krenu tim putem. Kroz Kreativ Fest, studenti i srednjoškolci dobivaju priliku da se njihovi radovi istaknu na izložbi, da prisustvuju radionicama i predavanjima najboljih u poljima vizuelnih umjetnosti te da dosta nauče od njih. I da se naravno okuse sami, te da testiraju svoje vještine kroz takmičenje u pet kategorija: Dizajn postera, Ilustracija, Art Direkcija, Fotografija i Video.

    OBJAVI.BA: Ako govorimo generalno o stanju i svijesti mladih u BiH, tim stalnim odlascima van države radi nekog boljeg sutra– šalju li upravo ovakvi događaji poruku ostanite?

    SEMINA BULIĆ: Stalni odlasci mladih iz Bosne i Hercegovine u potrazi za boljim mogućnostima zaista su složeno pitanje i rezultat različitih faktora kao što su ekonomska situacija, politička nestabilnost, nedostatak prilika za zapošljavanje i druge socijalne i ekonomske okolnosti. Događaji kao što je Kreativ Fest, koji donose svjetski priznate stručnjake, inspirativne predavače, mogućnosti za umrežavanje i razmjenu ideja, mogu imati potencijalnu ulogu u podsticanju mladih da ostanu u zemlji i doprinesu svojim znanjima i vještinama razvoju kreativnih industrija u Bosni i Hercegovini. Ovi događaji pružaju platformu za promovisanje talenata, umrežavanje sa stručnjacima iz industrije, sticanje inspiracije i podizanje svijesti o mogućnostima koje postoje u domaćem kontekstu. Vjerujem da svaka prilika, društvena dinamika i kvalitetno dešavanje daju nadu mladima i šalju jasnu poruku da možemo i trebamo da stvaramo u svojoj državi.

    OBJAVI.BA: Da li ste lako našli podršku u društvu za ovakav događaj?

    ADNA BEČIREVIĆ: Imali smo veliku podršku od strane fakulteta i studenata. Pošto je ovo prva godina festivala, naša očekivanja su prevaziđena odazivom prijavljenih studenata i srednjoškolaca na sve aktivnosti festivala. Naravno uvijek može bolje i u cilju nam je da za sljedeću godinu, zahvaljujući uspješnom prvom festivalu, podignemo sve na veći nivo i samim tim možemo očekivati veću podršku društva, a ne samo studenata i fakulteta.

    OBJAVI.BA: Da li se se susreli s preprekama prilikom organizacije Kreativ festa? biste naveli kao najveću prepreku u radu tima na organizaciji Kreativ Festa?

    SEMINA BULIĆ: Smatram da nismo imali nekih ozbiljnih prepreka u radu tima na organizaciji Kreativ festa. Tim je odlično i pohvalno funkcionirao. Već na samom početku smo shvatili da je redovna i ispravna komunikacija u timu ključna za stvaranje ovako ozbiljnog eventa kao što je Kreativ. Naravno, mi nismo profesionalci, ali sa obzirom da smo studenti Grafičkog dizajna i multimedija, ja sam i više nego zadovoljna koliko smo svi mi ozbiljno shvatili ovaj zadatak i zacrtali visok cilj, kojeg smo i dostigli. Ovom prilikom bih se zahvalila svim kreativcima, Adni Bečirević, Almedini Išerić, Adnanu Kevriću, Amini Alić, Ammaru Mariću, Abdullahu Ibradžiću, Bakiru Hadžiću, Borisu Jovanoviću, Dženanu Đopa, Borisu Stanišiću, Emiru Kurtanoviću, Edni Porča, Hani Mulaimović, Harunu Ćosoviću, Lamiji Hadžić, Kerimu Destanoviću, Iman Ćordaliji, Ismaru Begtaševiću, Lejli Mujaković, Ajdinu Koriću, Manar Hamad, Nadiji Poljak, Neiri Kiso, Nejiri Borovac, Mirhi Beganović, Varvari Šešlija, Sari Stambol,  Saši Kravecu, Šejmi Sokolović, profesorima Esadu Mulabegoviću, Ljubomiru Todoroviću, Emiru Klepo, Azuru Avdiću, Dženanu Medanoviću, Internacionalnom Burch univerzitetu i svim sponzorima.

    OBJAVI.BA: Mislite li da mediji dovoljno izvještavaju o ovakvim pozitivnim pričama? Da li smatrate medijski prostor distanciranim od pozitivnih priča i događanja?

    ADNA BEČIREVIĆ: Mediji danas su jako komplikovani, ali smo zadovoljni i pokrićem medija o našem festivalu. Nadamo se da je Kreativ Fest unio malo svjetla, nade i kreativnog duha u većinski taman medijski prostor sada.

    Izvor fotografija: Kreativ Fest

     

    Socijalne mreže

    6,325LjubiteljiSviđa mi se
    402SljedbeniciPratite
    294SljedbeniciPratite
    1,690PretplatniciPretplatite se

    Pretplatite se

    Povezani članci

    DOSIJE PLAĆENICI: Wagner i normalizacija zločina

    Vjerovatno ništa osim loše iskorištenog vremena ne može tako...

    Kako napraviti savršenu fotografiju hrane u uslovima inflacije?

    Svjedoci smo žestoke borbe inflacije i turizma koja se...

    INFLACIJA U FRIŽIDERU: Kako se hraniti zdravo u vrijeme poskupljenja?

    Građani Bosne i Hercegovine veći dio svojih prihoda troše...

    KULTURNI TURIZAM U BiH: Izazovi i potencijali

    Kulturni turizam posljednjih godina doživljava svoj procvat. Sve više...

    U ZAGRLJAJU: Međunarodni koncert horova posvećen Jovanu Divjaku

    Međunarodni koncert „U zagrljaju“ posvećen uspomeni na Jovana Divjaka koji...