Larisa Lara Kadić je studentica Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu, kiparica i restauratorica. Za kiparstvo se odlučila na drugoj godini Akademije, a prema vlastitim riječima, sve do tada je živjela u uvjerenju da je slikarka.
„Umjetnost je u mom životu od početka, bukvalno. Uvijek sam voljela da crtam, da slikam i uvijek sam mislila da sam slikarica. U srednjoj školi sam bila na odsjeku slikarstva, ali sam na studiju dobila kiparstvo kao izborni predmet, doživjela neku vrstu ‘krize identiteta’ i shvatila – čovječe, ja sam kipar“, priča simpatična Lara kako se definitivno odlučila posvetiti kiparstvu.
![](https://objavi.ba/wp-content/uploads/2023/11/Lara00-1024x768.jpg)
Ova grana likovne umjetnosti je jako specifična jer zahtijeva vještine koje nisu čisto umjetničke nego su tehničke, poput obrade metala i drveta. Svaka skulptura ima konstrukciju za čiju izradu je potrebno znati postaviti elemente, osigurati njihovu stabilnost i pobrinuti se da spojevi između njih budu kvalitetni i čvrsti. Zbog toga umjetnik kipar mora biti i stolar, i varilac, ali i mehaničar.
Upravo ove vještine koje je stekla tokom rada na skulpturama i njihovoj restauraciji pomogle su Lari da spoji svoje dvije naizgled nespojive ljubavi – likovnu umjetnost i motociklizam. Da, iako to čovjek nikad ne bi pomislio, ova sićušna umjetnica je najsretnija za upravljačem Honde od pet stotina kubika a skoro sve slobodno vrijeme posvećuje restauraciji jednog starog motocikla kojeg je ranije koristila za off-road vožnju.
„Najvažniju ulogu u cijeloj priči imao je moj dečko jer je on prije nekih pet godina počeo da se bavi mehanikom. Otvorio je radionicu i uvijek me zanimalo ono šta radi, onda sam upisala akademiju, počela sam da vozim motor i sve to zajedno se nekako poklopilo jedno s drugim“, objašnjava otkud ideja da se bavi restauracijom vozila.
![](https://objavi.ba/wp-content/uploads/2023/11/lara01.png)
Lara i njen dečko Eldar su zajedno uradili restauraciju jednog terenskog vozila, a Lara kroz smijeh priznaje kako je ona uglavnom bila asistent u tom projektu. Nakon ovoga se posvetila radu na spomenutom motoru koji je i prije restauracije bio u voznom stanju i dobar za vožnju po šumskim putevima. No, odluka je bila da mu se udahne novi život.
Lara ga je sama rastavila, čistila i odmašćivala dijelove, brusila i lakirala ono što je bilo potrebno, te se bacila u potragu za zamjenskim dijelovima. Kaže kako je tokom hladnijih dana, kad je u radionici bilo teško raditi, sve dijelove držala u svojoj sobi i neprestano radila na njima.
„Neki dijelovi su izgledali neupotrebljivo i nisu bili vrijedni za restauriranje a novim dijelovima želim malo i promijeniti izgled motora. Naprimjer, sklonila sam stari rezeorvar koji se nalazio ispod sjedišta i odlučila sam da novo sjedište bude kraće. Sad sam u potrazi za većim rezeorvarom“, opisuje detalja rada na starom motoru njegova restauratorica.
Prethodno iskustvo je, što se mehanike tiče, bilo od koristi, ali pravi izazov za uživanje i umjetnost je dizajn novog izgleda motora. Ali, za Laru je taj izazov najdraži dio projekta jer tu leži prilika da ispolji ono što najviše voli i najbolje zna.
![](https://objavi.ba/wp-content/uploads/2023/11/lara02-1.png)
„Kad je u pitanju dizajn, odmah sam znala šta ću da radim jer to je nešto što se nalazi u meni“, kaže. Novi izgled će biti u retro stilu scrambler i café racer motora koji su vrhunac popularnosti imali u šezdesetim godinama, a spajali su osobine motocikala za svakodnevnu upotrebu, utrke i off-road vožnju. Za Laru je najvažnije da konačni izgled restauriranog bajka ima njen snažan lični pečat.
„Na web-stranicama velikih proizvođača motora možete sami dizajnirati svoj motor, i da svaki njegov dio dizajnirate jednim klikom. Ali, mislim da je ovo nešto što je više sentimentalno i za mene vrijednije“, kaže Lara a sa nestrpljenjem čekamo konačan izgled njenog restauriranog dvotočkaša.
Video o ovoj simpatičnoj kiparici i motociklistici možete pogledati u nastavku: