DODIK NA TIKTOKU: Šta se bojiš šuta?

    Izvor fotografije: Printscreen/Tiktok.com/@mile_dodik

    „Laž, laž, laž. Ovo je moj zvanični nalog“ riječi su Milorada Dodika na jednom od videa na njegovom TikTok profilu.

    2018. godine, eksperti i ekspertice za komunikacije i odnose s javnošću za TikTok su govorili da je uspavani gigant društvenih mreža. No, kako ga koristiti, šta prolazi na TikToku i da li je političarima i političarkama mjesto na ovoj mreži?

    Od stvaranja TikToka rijetke su osobe koje su politički aktivne koristile ovu aplikaciju. Prije zabrana i kontroverzi u Sjedinjenim Američkim Državama, tu su se pojavljivali senatori i senatorke iz različitih američkih saveznih država. Činjenice koje uključuju problematične algoritme, načine prikupljanja podataka i inicijalno kinesko vlasništvo nad kompanijom otjerale su političare i političarke s ove mreže.

    Međutim, posljednja predizborna kampanja u Srbiji donijela je sa sobom prisustvo Aleksandra Vučića na TikToku, s pomalo, riječima generacije Z, cringe (susramlje, gnusanje) momentima, no i velikim brojem pregleda, a POLITICO ove poteze naziva ključem Vučićevog izbornog uspjeha – zauzimanje svih medija.

    Vučićevim stopama, u preidzbornoj godini u BiH, predsjednik Saveza nezavisnih socijaldemokrada (SNSD) priključuje se TikToku. Kao razlog svog priključivanja ovoj platformi, Dodik navodi svoj uvid u to da „TikTok dominira“.

    Nekoliko je razloga za korištenje TikToka u predizborne svrhe, kao što su privlačenje mladih glasača, što je generalno problem naših političkih opcija, kratki sadržaj koji zadržava pažnju, trendovi i izazovi koji pokazuju ljudsku stranu neke političke figure, geotargetiranje i lokalizirani sadržaj koji privlači ciljane zajednice.

    Tako Dodik nastavlja svoje putovanje TikTokom, a između videa posjete srpskim stratištima i sječe Badnjaka pred Božić, nalazi se i posljednji video – sažetak utakmice KK Igokea i KK Partizan održane jučer, 11.02. U šezdeset sekundi, Dodik prepričava atmosferu, kao pravi vođa glasno govori igračima da se „ne boje šuta“, ali i prilazi djevojčici u invalidskim kolicima s kojom razgovara, tako da savršen balans između strogog i emotivnog vođe postoji.

    Ono što je upitno je koliko su ovakvi nastupi kvalitetni, koliko energije i sredstava nas kao poreznih obveznika i obveznica koriste političari i političarke za srednje kvalitetan sadržaj na platformi poput TikToka, čiji korisnici i korisnice većinom nisu još stasali za glasanje.

    S druge strane, iako naizgled otvoren za komunikaciju sa biračkim tijelom, TikTok Milorada Dodika ima isključenu opciju komentiranja što bi značilo da naizgled otvoreno i participativno vodstvo predsjednika Republike Srpske ipak nosi sa sobom samo komunikaciju u jednom smjeru. Isto je i na Dodikovim drugim profilima, poput onoga na Twitteru na kojem također nerijetko ima nesuvisle postove, poput onoga o Paddyju Ashdownu, bivšem visokom predstavniku u BiH.

    Šestog oktobra 2024. održat će se lokalni izbori u Bosni i Hercegovini, a kao svaki pravi lider Milorad Dodik zna da se kampanja započinje na vrijeme. Vrijeme će pokazati ko će se iz bh. političkog svijeta pridružiti Dodiku na TikToku, a savjet bi bio da poslušaju savjet Joela Golbyja za političare i političarke koji se žele pridružiti TikToku – nemojte.

     

    Socijalne mreže

    6,325LjubiteljiSviđa mi se
    402SljedbeniciPratite
    294SljedbeniciPratite
    1,690PretplatniciPretplatite se

    Pretplatite se

    Povezani članci

    AEDES ALBOPICTUS: Opasni azijski tigrasti komarac

    Piše: Husein Ohran Jedna od najozbiljnijih posljedica klimatskih promjena jeste...

    NAŠE BLAGO: Bh. autohtone domaće životinje

    Piše: Husein Ohran Bosna i Hercegovina je zemlja koja se...

    “Eco-friendly” goveda

    Piše: Husein Ohran Iako mnogima ovaj podatak nije poznat –...

    Kako naša ishrana utiče na globalno zagrijavanje?

    Piše: Husein Ohran Očekuje se da će do 2050. godine...