“MASCULINITY INFLUENCERI”: Generacijski jaz u razumijevanju muževnosti

    “Ženama nije namijenjeno da vode, namijenjeno im je da prate”, poznata je izreka Andrewa Tatea, kontroverznog influensera. No, zašto je on važan i koja je njegova uloga u razumijevanju muževnosti?

    Istraživanje Instituta za politiku King’s College u Londonu objavljeno početkom ovog mjeseca ukazuje na neobičnu pojavu. Naime, ono je pokazalo kako dječaci i muškarci koji pripadaju generaciji Z češće vjeruju da je feminizam donio više štete nego koristi u odnosu na baby boomer generaciju, to jeste muškarce starije od 60 godina. Dodatno, jedan od četiri Britanca u dobi od 16 do 29 godina vjeruje da je teže biti muškarac nego žena, a petina onih koji su čuli za Andrewa Tatea smatraju ga pozitivnom ličnosti.

    Profesor Bobby Duffy koji je provodio istraživanje nazvao je ovakve rezultate novim i neobičnim generacijskim obrascem, uzimajući u obzir da su mlađe osobe generalno pokazale liberalnije stavove. Guardianov članak na ovu temu dotakao se i mišljenja nastavnog osoblja, trenera i trenerica, ali i roditelja djece – svi se slažu da se vrijednosti i ponašanje mladih intenzivno mijenjaju radi uticaja društvenih mreža.

    Michael Conroy, bivši profesor koji je osnovao konsultantsku firmu Men at Work, osvrnuo se na iskustva edukatora s kojima radi koji tvrde da se desila velika promjena u načinu na koji dječaci govore o ženama, što pripisuje utjecaju upravo Andrewa Tatea, influensera protiv kog je u Rumuniji podignuta optužnica radi trgovine ljudima, silovanja, te osnivanja kriminalnih krugova za potrebe seksualne eksploatacije žena, ali i pornografskim sadržajima koji utiču na očekivanja dječaka i muškaraca.

    Osim Andrewa Tatea, na listi osoba koje dječaci i muškarci generacije Z smatraju pozitivnim figurama našao se i Jordan Peterson, koji se, za razliku od Tatea koji nudi agresiju kao odgovor na probleme, zauzima za „demoralizirane mlade muškarce“.

    No, profesionalci i profesionalke u polju rada s mladima, psihologije i pedagogije za pojave poput ovih, kako ih zovu, masculinity influencers (influenceri muževnosti) kažu da nisu nužno problem – oni su samo jedan od simptoma, a generalno zajednica stvara okruženje u kojem ne postoji dovoljno dobar sistem podrške dječacima i muškarcima. Bez izlaza iz svojih situacija, s povrijeđenom „muževnosti“, oni pribjegavaju načinima života, za njih najčešće nedostižnim, koje propagiraju osobe poput Andrewa Tatea.

    Za potrebe našeg članka pitali smo muškarce iz BiH u dobi od 19 do 29 godina za njihovo mišljenje o Tateu. Odgovori i percepcija ovakve pojave među muškarcima generacije Z u BiH su različiti.

    Jedan od njih nam je rekao: „Podržavam kad priča o tradiciji i porodici i tako nekim bitnim vrijednostima. To mi je ok. Ali mislim da je licemjer i poprilično mi je iritantan način na koji govori. U svakom slučaju, ne doživljavam ga nešto previše.“ Sljedeći ispitanik tvrdi da Tate samo dobro koristi marketing, znajući šta kod mladih danas prolazi: brza zarada, hustling, alfa mužjaci, podređenost žene.

    Neki se, s druge strane, u potpunosti identificiraju s Tateom: „Top G! (alfa muškarac, sposoban, izraz koji Andrew Tate koristi za sebe, op.a.) Protivnik sistemskog feminizma koji nema veze s pravim feminizmom. On je, faktički, feminista – motiviše mlade izgubljene muškarce da rade na sebi i unapređuju se, a mlade žene da poštuju prvo sebe da bi ih drugi poštovali, a ne da se razvlače s trideset likova u mjesecu.“

    Ono čega su ubjedljivo svi svjesni jeste uticaj Andrewa Tatea, riječima jednog od muškaraca ispitanih za naš portal: „Znam da je bio kikbokser pa je prešao u biznis svijet. Mislim, čovjek nije zanemariv, evidentno je da ima uticaj u svijetu, pogotovo ovom online, mada nisam baš stoposto saglasan sa svim njegovim stavovima.“

    Dio ih tvrdi da su Andrew Tate i drugi influenceri rak rana našeg društva. Ostali u potpunosti kritički posmatraju cijeli diskurs oko Tatea i njemu sličnih: „On je frontmen muškaraca koji nisu sigurni u sebe, pa radi svojih kompleksa napadaju sve i lažu se da su bolji“.

    Među boomerima iz BiH situacija je drukčija. Većina ih uopće ne zna ko je Andrew Tate niti su se susretali s njegovim radom. Međutim, oni koji znaju za njega imaju veoma negativnu percepciju ove pojave. Jedan od njih s nama je podijelio svoj utisak: „Mislim da je Andrew Tate bolestan i bezobrazan, izabrao je ogavan način za zaradu. Siguran sam da ima problem identiteta, da ne ulazim u frustracije iz djetinjstva. Muškarci koji svaki dan žele isticati da su muškarci su jako nesigurni i nezadovoljni sobom, on upravo to radi. Od bavljenja „muškim sportom“, do odnosa spram žena i inače nakaradnih stavova.“

    Dakle, teza iz Velike Britanije o generacijskoj razlici u percepciji influensera muževnosti mogla bi se primijeniti i u BiH. No, nejasni su dalji koraci u sprečavanju identifikacije mladih muškaraca s osobama upitnog kredibiliteta i kriminalne prošlosti (a i sadašnjosti), na šta upozoravaju psiholozi, osobe koje rade s mladima i roditelji. Neke od savjeta u ovom smislu podijelila je organizacija Next Gen Men iz Kanade koja se bavi upravo ovom tematikom. Savjete možete pronaći na njihovoj web stranici.

     

    Socijalne mreže

    6,325LjubiteljiSviđa mi se
    402SljedbeniciPratite
    294SljedbeniciPratite
    1,690PretplatniciPretplatite se

    Pretplatite se

    Povezani članci

    AEDES ALBOPICTUS: Opasni azijski tigrasti komarac

    Piše: Husein Ohran Jedna od najozbiljnijih posljedica klimatskih promjena jeste...

    NAŠE BLAGO: Bh. autohtone domaće životinje

    Piše: Husein Ohran Bosna i Hercegovina je zemlja koja se...

    “Eco-friendly” goveda

    Piše: Husein Ohran Iako mnogima ovaj podatak nije poznat –...

    Kako naša ishrana utiče na globalno zagrijavanje?

    Piše: Husein Ohran Očekuje se da će do 2050. godine...