BIKINI DIPLOMATIJA: Seksualnost, ljepota i zabava kao maska za zločine

    Već dugo vremena Izrael koristi seks kako bi pod njegovim plaštom u svijetu promovirao cionizam, te kako bi uvjerio svijet da je Izrael vruća fantazija koju ostvaruju sexy ljudi, a ne kolonija izgrađena na ubijanju, raseljavanju i doslovnom zatiranju domaćeg palestinskog stanovništva.

    Ovo nije nimalo slučajno, riječ je o namjernoj propagandi koja ima cilj da opravda nastanak Izraela u prošlosti, da skrene pažnju sa zločina koje ova zemlja čini danas, te da osigura njen opstanak u budućnosti.

    Sve je počelo još krajem 19. stoljeća, u vrijeme kada u prvi cionisti tek razrađivali koncept jevrejske države. Naime, u Europi je stoljećima forsiran rasistički stereotip o tome da su Jevreji slabi, blijedi i krhki. Cionistički pokret je bio svjestan toga i želio je odmak od koncepta poimanja „starog Jevreja“. Godine 1898., na drugom svjetskom cionističkom kongresu u Baselu, suosnivač Kongresa Max Nordau pozvao je na novi judaizam, i to „mišićavi judaizam“ (Muskeljudentum), te lansirao ideju „novog Jevreja“.

    Nordauov „novi Jevrej“ trebao je biti mišićav, snažan i preplanuo, te imati mentalnu i fizičku snagu kojom će moći ostvariti ciljeve cionizma i kolonizirati Palestinu. Za njih je u upotrebu uveden naziv „sabra“, što u originalu na hebrejskom označava vrstu biljke iz roda kaktusa kod nas poznatu kao opuncija. Plod ove biljke je simbolizirao ono kakav bi „novi Jevrej“ trebao biti –  tvrd i bodljikav prema vani, mekan i osjećajan prema unutra te endemičan u palestinskoj zemlji.

    „Ljudi koji su osnovali ovu koloniju nisu nikada radili sa plugom, ali su opsjednuti sa tri ideala: zemljom, slobodom i radom“, opisano je u propagadnom filmu koji je prikazivao rane doseljenike u Palestinu.

    „Novi Jevreji“ su kreirali cionističke militantne grupe koje su planirale i provele „nakbu“ – masovno ubijanje i protjerivanje stotina hiljada Palestinaca nakon čega je kreirana država Izrael. Te iste milicije će prerasti u izraelsku vojsku, nasilnu okupacionu snagu koja će nadgledati kolonizaciju Palestine. Kroz ovu vojsku, zaživjet će i predodžba „novog Jevreja“.

    Vremenom, ova će predodžba postati i jedina predodžba Izraela, što je postalo i problem. Naime, početkom dvijehiljaditih su istraživanja američke javnosti pokazala kako Izrael ima veliki problem sa PR-om u segmentu mlađe muške publike, starosti od 18 do 35 godina, koji su Izrael doživljavali isključivo kao ratnu zonu. Bio je neophodan novi rebranding, a rješenje je ovog puta pronađeno u – bikinijima.

    Godine 2007., ministarstvo vanjskih poslova i ministarstvo turizma Izraela ugovorili su promotivnu kampanju sa jednim od najpopularnijim magazina za muškarce, magazinom Maxim. Stručnjaci iza ove inicijative u izraelskom konzulatu u New Yorku naglasili su kako su modeli bili: „Trojanci za prezentaciju Izraela kao moderne države sa krasnim plažama i zgodnim ženama.“

    Ova strategija, nazvana još i „bikini diplomatija“ otad je postala sveprisutna, i putem nje je Izrael konstantno „prodavao“ sliku liberalne i slobodne zemlje u kojoj vlada vječno ljeto, gdje su plaže pune biknija i isklesanih tijela, a noći ispunjene zabavom za svakoga. U poređenju sa ovom fantazijom, Palestinci su neminovno bili doživljavani kao nazadna gnjavaža koja pokušava narušiti ovu utopiju liberalne zabave – ni u kojem slučaju kao kolonizirani narod koji traži slobodu i dostojanstvo.

    Međutim, to je bilo moguće u vrijeme prije društvenih medija u kojem su samo najmoćniji imali pristup medijskim platformama. Vremena su se promijenila i „sexy ofanziva“ se morala prilagoditi. Svuda po TikToku i Instagramu mogli su se naći snimci izraelskih vojnikinja koji poziraju u privlačnim pozama ili plešu. Neke od njih su djelovale same, dok su druge očito bili dio ciljanog napora da se okupacione snage u očima javnosti učine što privlačnijim. Primjer ovoga je Alpha Gun Angels, marketinška agencija koja promoviše militarizam tako što ga predstavlja kao sexy životni stil.

    Kao predmet požude se ne koriste samo žene, nego i oružje, a iza marketinga koji izgleda kao da prodaje seks ustvari stoji promocija kolonijalne okupacije kao nečega što je zabavno, sa čim se može poistovjetiti i što osnažuje. Ironija je u tome što nijedna od liberalnih vrijednosti koje Izrael promoviše nije dozvoljena Palestincima.

    Kad je stvarnost života Palestinaca počela dopirati do svijeta, strategija se morala mijenjati. Dok je ranije ona za cilj imala da se Izrael „rebranduje i prepakuje“, sad su prioritet skretanje pažnje, opravdavanje i relativizacija. Bikinije su zamijenile vojne uniforme, a poruka je: „Vojna okupacija je stvar realnosti, ali to nije onako kako mislite – ona je osnažujuća, zabavna i sexy! Da li stvarno mislite da su ovako zabavni, mladi i slobodni ljudi sposobni za činjenje zločina?“

    Ljepota, estetika i zabava su uvijek sjajna marketinška taktika koja donosi opipljive rezultate. A postoji li bolji način da natjerate ljude barem da okrenu glavu od onoga što se uistinu dešava nego da ih zabavite nečim što je sexy?

     

    Socijalne mreže

    6,325LjubiteljiSviđa mi se
    402SljedbeniciPratite
    294SljedbeniciPratite
    1,690PretplatniciPretplatite se

    Pretplatite se

    Povezani članci

    AEDES ALBOPICTUS: Opasni azijski tigrasti komarac

    Piše: Husein Ohran Jedna od najozbiljnijih posljedica klimatskih promjena jeste...

    NAŠE BLAGO: Bh. autohtone domaće životinje

    Piše: Husein Ohran Bosna i Hercegovina je zemlja koja se...

    “Eco-friendly” goveda

    Piše: Husein Ohran Iako mnogima ovaj podatak nije poznat –...

    Kako naša ishrana utiče na globalno zagrijavanje?

    Piše: Husein Ohran Očekuje se da će do 2050. godine...