ponedjeljak, 28. oktobar 2024.
Nakon trideset godina na Majevicu su se vratili evropski jeleni. Kažu kako ni u Evropi nije tako sve bajno kao što se priča i da je situacija puno lošija nego što je bila prije nekoliko godine – stanarine u šumama rastu, ispaša poskupjela, sve više parova se odlučuje na samo jedno lane… U nekoj paralelnoj Ezopovoj realnosti. U našoj, iako bi se iz medija dalo zaključiti drugačije, nikakvi evropski jeleni se nisu „vratili“ nego su lovci naselili dva tuceta ovih životinja koje su uzgojene za tu namjenu – ni jelen nije lud da se ovamo vraća dobrovoljno i bez nekog „jelenskog duldunga“.
utorak, 29. oktobar 2024.
Real Madrid je odbio poslati svoju delegaciju u Pariz na ceremoniju dodjele Zlatne lopte, usljed nezadovoljstva što za nogometaša godine u izboru France Footballa nije proglašen njihov napadač Vinicius Jr, nego se titulom okitio Rodri iz Manchester Cityja. Dok se u neciviliziranom svijetu dešavaju ovakve stvari, u Bosanskom Petrovcu je nakon izbora za općinskog načelnika SDA podnijela žalbu Centralnoj izbornoj komisiji, pa je nakon ponovnog brojanja glasova došlo do preokreta. Tako se to kulturno radi, a ne odmah bojkot i sabotaža. Bosanski Petrovac je elegantno održao lekciju Špancima – možda i Grmeč i Madrid imaju koridu, ali mora postojati vladavina prava.
srijeda, 30. oktobar 2024.
U Sarajevu poskupljuju sudske takse, odnosno raste cijena udaranja pečata. Objašnjenje za ovaj providan pokušaj krpljenja budžeta je da je riječ o zahtjevu suda i da su sudske takse u Sarajevu daleko jeftinije nego u ostatku zemlje. Iz kantonalne vlade nisu objasnili zašto jednostavno nisu odbili zahtjev suda i po kojoj logici nešto u Sarajevu ne smije koštati manje nego u ostatku zemlje. Ali šta da se radi, možda se ostatak zemlje prije i digitalizuje pa onda i Kanton Sarajevo uprati taj trend oproštaja od pečata kojeg su njegove vlasti obećavale prije nego što su počele posezati za primitivnim rješenjima.
četvrtak, 31. oktobar 2024.
Volkswagen planira zatvoriti tri tvornice u Njemačkoj, zbog čega bi bez posla trebale ostati desetine hiljada radnika. To je prvi put u historiji da ova kompanija zatvara tvornice u domovini, a razlog je slaba prodaja njihovih automobila gdje VW gubi utrku sa inovativnijim, kvalitetnijim i jeftinijim rivalima. Uzalud trud političara u Bosni i Hercegovini kojima su godinama omiljena vozila bili Passati, uzalud i što se odnedavno prešlo i na skuplje Touarege, a ne pomaže puno ni nedavna nabavka vozila Vlade Federacije u iznosu od 1,6 miliona maraka. Za VW pomoći nema, ali lijepo je što smo pokazali solidarnost i podršku.
petak, 1. novembar 2024.
Na željezničkoj stanici u Novom Sadu srušila se nadstrešnica i odnijela četrnaest ljudskih života. Ova željeznička stanica je nedavno u potpunosti renovirana i sve ukazuje na to da je tragedija direktna posljedica tog poduhvata. Naravno, iako digitalni trag u medijima kaže drugačije, nadležni su se trenutno počeli ograđivati od odgovornosti, tvrdeći kako – eto – jedino taj dio izgrađen 1964. godine nije rekonstruiran. Iako sve ovo zvuči krajnje kontradiktorno, sasvim je moguće da nešto na papiru bude urađeno i naplaćeno, a da radovi nisu izvedeni. Dakle, ili je u pitanju čisti kriminal ili je u Novom Sadu ljude ubila neka Schrödingerova nadstrešnica.