Najveće prepreke u nastojanju da se oživi Majevička regija ogledaju se u nedostatku mladih osoba koje će biti zamajac razvoja u okviru saradnje pet opština, a što je posljedica odlaska mladih ljudi u zemlje Zapadne Evrope.
Iako se to u ne tako davno vrijeme činilo kao nemoguće, načelnici majevičkih opština Čelić, Lopare, Sapna, Teočak i Ugljevik odlučili su 2019. godine ostaviti međusobne razlike i ratno naslijeđe po strani, te udružiti snage kako bi izgradili bolju budućnost u svojim lokalnim zajednicama i majevičkoj regiji. Formirana je Međuopštinska radna grupa Majevica sastavljena od predstavnika lokalnih uprava koja od osnivanja operativno radi na širenju ideja i realizaciji zajedničkih projekata posvećenih poboljšanju uslova života.
Na koji način djeluje Međuopštinska radna grupa (MRG), te koje su to nezaobilazne destinacije koje vrijedi posjetiti na Majevici pročitajte u razgovoru koji smo vodili sa članovima grupe.
OBJAVI.BA: Kako je došlo do ove saradnje i kojim aktivnostima ste posvećeni?
MRG Majevica: Osnovna svrha je poboljšanje uslova života ljudi regije Majevice, kreiranje bolje zajednice, te jačanje povjerenja i kohezije u našim loklnim zajednicama. Glavne oblasti u kojima djelujemo su: kultura, sport, mladi, turizam, ekologija i civilna zastita.
OBJAVI.BA: Da li se osjete benefiti saradnje i da li je ona prepoznata od lokalnih i međunarodnih institucija?
MRG Majevica: Tokom ove saradnje smo ostvarili brojne benefite u vidu donacija za određene projektne prijedloge u oblasti turizma, ekologije, civilne zaštite… Saradnja je prepoznata i podržana od strane lokalnih i međunarodnih institucija koji su dijelom učestvovali kako u finansijskoj tako i logističkoj podršci u realizaciji projekata.
OBJAVI.BA: Koje ste zajedničke aktivnosti provodili, a koje biste istakli kao primjer dobre prakse?
MRG Majevica: Kao primjer neke od zajedničkih aktivnosti koje smo provodili ili provodimo možemo izdvojiti biciklistička trku “Via Majevica”. Ova ruta je jedna biciklistička avantura koja na dobar način pruža mogućnost da se upoznaju kulturno-istorijske znamenitosti i pejzaži Majevičkog kraja. Učestvovali smo u radionicama za izradu turističkog paketa Majevica i kreiranje turističke strategije. Takođe smo kao radna grupa Majevica prisustvali sastancima na kojima su se razmatrale lokacije koje bi mogle postati brend podmajevičkog kraja.
Zatim, projekat “Majevica bez Mina” aktivnost je deminiranja na području naših pet majevičkih opština, uz finansijsku podršku Vlade SR Njemačke od 9 miliona eura i logističku podršku OSCE-a u BiH i BH MAC-a.
Takođe, prošle godine je Udruženje građana “Korijeni” iz Ugljevika realizovalo projekat “Majevica u srcu” a koji je obuhvatio svih pet naših Majevičkih opština. U okviru projekta je realizovana Biciklijada Via Majevica II i uređeno je izletište Česme u Tutnjevcu.
Tu su bile i aktivnosti u okviru projekta Jačanje povjerenja i kohezije među zajednicama u BiH, u okviru koga je predviđena podrška za izgradnju nove infrastrukture na Majevici te jačanja kapaciteta građanskog društva kroz aktivnosti nevladiniih organizacija. Projekat su podržali Delegacija EU u BiH, Savjet Evrope, UNDP u BiH, Misija OSCE-a u BiH i IOM.
Na kraju, u sklopu projekata “Povežimo našu Majevicu” potpisan je i Memorandum o saradnji na aktivnostima koje doprinose jačanju kohezije i povjerenja, između predstavnika pet lokalnih zajednica Majevičke regije, kao pokazatelj posvećenosti stvarnoj i iskrenoj koheziji. Projekat je provelo Društvo bez predrasuda Teočak.
OBJAVI.BA: Zajednički promovišete turističke potencijale regije Majevica? Šta ste do sada uradili na tom polju?
MRG Majevica: Posjetili smo sajam turizma u Beogradu, u februaru prošle godine, gdje smo imali učešće za štandovima Turističke organizacije Republike Srpske i Turističke zajednice Tuzlanskog kantona. Tu smo zajedno predstavljali i promovisali turistički potencijal naših lokalnih zajednica, putem letaka, promocijom filma “Via Majevica” u okviru rada i aktivnosti Radne grupe Majevica. Na sajmu smo imali priliku vidjeti primjere dobre prakse, promociju i prezentaciju turističkih ponuda ostalih zemalja u regionu.
Promociju vršimo izradom raznih letaka, putem medija i društvenih mreža, takođe je u toku izrada zajedničke Web stranice “Visit Majevica” gdje će biti predstavljene turističke ponude svih pet lokalnih zajednica Majevičke regije. Izradu ove Web stranice finansirala je Evropska unija u BiH u okviru projekta “EU za lokalne zajednice” koji provodi Centar za promociju civilnog društva (CPCD) sa partnerskom organizacijom HELP- Hilfe zur Selbsthilfe.
OBJAVI.BA: Šta je neophodno posjetiti u regiji Majevica i da li turisti imaju razloga za dolazak?
MRG Majevica: Naravno, u regiji Majevica ima mnogo turističkih lokacija koje bi turisti i te kako imali razloga za posjetiti. U svakoj od naših opština postoje brojne takve destinacije, tako u Ugljeviku i okolini možete posjetiti Novakovu pećinu, jezero Mezgraju, manastir Tavnu, sportsko-rekreativni centar “Rudar”, crkva Svetog proroka Ilije u Gornjem Zabrđu, u Sapni imate nekropolu stećaka Zagrobnica, turbe Vitinica, manastir Rožanj, centar, izletište Čana, nekropola stećaka Sječa… Zatim su tu Trešnjarevo u Teočaku, tvrđava Teočak, u Loparama imamo izletište Površnice, izletište Lazići na Žutavci, kanjon Risovac, tu su i stećci u Piperima, stara crkva Mačkovac, izletište Busija, a Čelić se može pohvaliti sa turbetom u Velinom selu, Humačkimm jezero, branom na rijeci Šibošnici, izletištem Begova voda…
OBJAVI.BA: Riječ više o nastojanjima i viziji majevičke regije?
MRG Majevica: Radna grupa Majevica od početka svog osnivanja i djelovanja imala je jasnu viziju a to je stvoriti i predstaviti novi turistički region/destinaciju u BiH kojom će se njeni mještani ponositi a i koja će predstavljati priliku za nova radna mjesta i održivu egzistenciju mladih u ovoj regiji.
OBJAVI.BA: Na koji način promovišete svoje turističke potencijale?
MRG Majevica: Naša radna grupa svake godine organizuje biciklijadu “Via Majevica” a predstavili smo i film “Via Majevica” u cilju promovisanja turstičkog potencijala naše Majevičke regije.
Takođe promociju vršimo putem medija, društvenih mreža, raznih štampanih materijala u vidu letaka, reklamnih proizvoda (šolje, majice, kese i razne druge ukrasne predmete ukrašene našim zajedničkim logom).