Elon Musk, generalni direktor renomiranog preduzeća Twitter čija je osnovna djelatnost pružanje usluga objavljivanja kratkih sadržaja na internetu, objavio je juče kako će zbog rješavanja problema sa sistemom ova kompanija svojim korisnicima uvesti određena privremena ograničenja. Poručio je kako će verificirani korisnici koji su platili korištenje biti ograničeni na čitanje 6,000 objava dnevno, postojećim neverificiranim korisnicima će biti omogućeno čitanje deset puta manje objava – 600 po danu – a novi korisnici koji nisu verificirali svoje naloge će tako moći pročitati svega 300 objava dnevno.
Preračunato u lakše razumljive mjere, ako imamo u vidu da objave na Twitteru na displeju mobilnog telefona zauzimaju u prosjeku oko četiri i po centimetra, to znači da je verificiranim korisnicima dnevno na raspolaganju 270 metara Twittera, neverificirani korisnici imaju dnevnu fasungu od 27 metara ove mreže, dok korisnici-početnici dobijaju svega 13,5 metara što ne zadovoljava niti najosnovnije potrebe onih koji su navikli na redovno snabdijevanje ovom društvenom mrežom. Ako i uzmemo da je 270 metara Twittera dovoljno za oko 1,700 skrolanja ekrana dnevno čime verificirani korisnici mogu biti zadovoljni, 170 skrolanja za neverificirane korisnike ili 85 poteza palcem za novootvorene naloge realno nije dovoljno ni za jednu kafu uz Twitter, te su korisnici s punim pravom izrazili svoje negodovanje načinom na koji nova uprava vodi preduzeće.
Mogla su se čuti mišljenja kako Elon Musk vodi kompaniju kao da ju je privatizovao za certifikate, ili kao da ga je na to mjesto postavila stranka, budući da bi jedino to objasnilo poteze koje u kontinuitetu povlači nakon dolaska na čelo ovog predratnog giganta (misli se na rat u Ukrajini, op. aut.). Takođe su se pojavile i slutnje i nagađanja o mogućim novim redukcijama, naročito jer nam slijede ljetnji mjeseci koje često odlikuje suša kvalitetnog sadržaja uzrokovana povećanim brojem korisnika koji Twitter koriste na odmoru.
Špekuliralo se i o mogućnosti uvođenja par-nepar sistema za korisnike ove mreže ukoliko se redukcije pooštre, a korisnici su apelirali jedni na druge da racionalno koriste Twitter kako do daljih komplikacija ipak ne bi došlo. Solidarnost je važna odlika twitter-zajednice, pa su se tako čak i najveći protivnici u principu složili da u slučaju uvođenja sistema par-nepar jedan dan ovu mrežu koriste simpatizeri vlasti a drugog dana navijači opozicije kako bi smanjili potrošnju Twittera u međusobnim svađama.
Naravno, pojavili su se i oni koji u svemu vide priliku za zaradu na ovom napaćenom narodu, pa su se istraživale opcije preprodaje preostalih metara Twittera kod onih korisnika koji ovu mrežu ne koriste naročito intenzivno. Navodno je metar Twittera na crnom tržištu već dostizao dvije konvertibilne marke a analitičari su upozoravali kako bi ta cijena mogla samo rasti.
Suočeni sa negodovanjem korisnika, iz preduzeća Twitter su se brzo oglasili, te je tako direktor na svom nalogu jutros objavio kako je ipak u pitanju bila ironična objava koja je postigla rekordan broj pregleda. U svakom slučaju, ovo je novi primjer nebrige za korisnike i demonstracija bahatosti sa kojom se upravlja ovim preduzećem koje je nakon promjene vlasnika suočeno sa otpuštanjima, štrajkovima i narastajućim nezadovoljstvom korisnika.