Izvor fotografije: Printscreen/Tiktok.com/@mile_dodik
„Laž, laž, laž. Ovo je moj zvanični nalog“ riječi su Milorada Dodika na jednom od videa na njegovom TikTok profilu.
2018. godine, eksperti i ekspertice za komunikacije i odnose s javnošću za TikTok su govorili da je uspavani gigant društvenih mreža. No, kako ga koristiti, šta prolazi na TikToku i da li je političarima i političarkama mjesto na ovoj mreži?
Od stvaranja TikToka rijetke su osobe koje su politički aktivne koristile ovu aplikaciju. Prije zabrana i kontroverzi u Sjedinjenim Američkim Državama, tu su se pojavljivali senatori i senatorke iz različitih američkih saveznih država. Činjenice koje uključuju problematične algoritme, načine prikupljanja podataka i inicijalno kinesko vlasništvo nad kompanijom otjerale su političare i političarke s ove mreže.
Međutim, posljednja predizborna kampanja u Srbiji donijela je sa sobom prisustvo Aleksandra Vučića na TikToku, s pomalo, riječima generacije Z, cringe (susramlje, gnusanje) momentima, no i velikim brojem pregleda, a POLITICO ove poteze naziva ključem Vučićevog izbornog uspjeha – zauzimanje svih medija.
Vučićevim stopama, u preidzbornoj godini u BiH, predsjednik Saveza nezavisnih socijaldemokrada (SNSD) priključuje se TikToku. Kao razlog svog priključivanja ovoj platformi, Dodik navodi svoj uvid u to da „TikTok dominira“.
Nekoliko je razloga za korištenje TikToka u predizborne svrhe, kao što su privlačenje mladih glasača, što je generalno problem naših političkih opcija, kratki sadržaj koji zadržava pažnju, trendovi i izazovi koji pokazuju ljudsku stranu neke političke figure, geotargetiranje i lokalizirani sadržaj koji privlači ciljane zajednice.
Tako Dodik nastavlja svoje putovanje TikTokom, a između videa posjete srpskim stratištima i sječe Badnjaka pred Božić, nalazi se i posljednji video – sažetak utakmice KK Igokea i KK Partizan održane jučer, 11.02. U šezdeset sekundi, Dodik prepričava atmosferu, kao pravi vođa glasno govori igračima da se „ne boje šuta“, ali i prilazi djevojčici u invalidskim kolicima s kojom razgovara, tako da savršen balans između strogog i emotivnog vođe postoji.
Ono što je upitno je koliko su ovakvi nastupi kvalitetni, koliko energije i sredstava nas kao poreznih obveznika i obveznica koriste političari i političarke za srednje kvalitetan sadržaj na platformi poput TikToka, čiji korisnici i korisnice većinom nisu još stasali za glasanje.
S druge strane, iako naizgled otvoren za komunikaciju sa biračkim tijelom, TikTok Milorada Dodika ima isključenu opciju komentiranja što bi značilo da naizgled otvoreno i participativno vodstvo predsjednika Republike Srpske ipak nosi sa sobom samo komunikaciju u jednom smjeru. Isto je i na Dodikovim drugim profilima, poput onoga na Twitteru na kojem također nerijetko ima nesuvisle postove, poput onoga o Paddyju Ashdownu, bivšem visokom predstavniku u BiH.
Šestog oktobra 2024. održat će se lokalni izbori u Bosni i Hercegovini, a kao svaki pravi lider Milorad Dodik zna da se kampanja započinje na vrijeme. Vrijeme će pokazati ko će se iz bh. političkog svijeta pridružiti Dodiku na TikToku, a savjet bi bio da poslušaju savjet Joela Golbyja za političare i političarke koji se žele pridružiti TikToku – nemojte.