Seksizam – definira se kao diskriminacija na osnovu spola, većinom u domeni očekivanja vezanih za izgled, ponašanje i ostale društvene norme.
Širom regije, organizacije i inicijative koje se bave pravima žena godinama pokušavaju promijeniti javni diskurs i spriječiti seksizam ali i druge oblike nasilja i diskriminacije nad svim marginaliziranim skupinama. Tako svjedočimo brojnim protestima, zagovaračkim kampanjama, a posebno onima koje su se ticale ekonomske nezavisnosti žena.
No, uprkos svim pokušajima sprečavanja, u kontinuitetu primjećujemo nove, sve eksplicitnije primjere seksizma. Kada je prošlog mjeseca stranica na Facebooku Seksizam naš svagdašnji objavila post u kom WESTGATE Shopping City iz Zagreba propagira brojne rodne stereotipe imali/e smo priliku vidjeti seksizam na djelu. Naime, reklama prikazuje muškarca koji galami i maše rukama ljutito, a citat kaže: „Opet mi je poštar zvonio u 7 ujutro za pakete od ove, uzet ću joj karticu…“, a Westgate poručuje ovoj: „Dođi s njegovom karticom u Westgate, mi te nećemo odati.“
Šta je ovdje problematično? Problematična je prepostavka da žena ili „ova“ nema svoju karticu i da je ekonomski zavisna od muškarca. Žene su predstavljene kao subjekti samo tokom „šopingovanja“, a Tomislav drži glavnu riječ ali i novčanik(e). Ono što stvari čini gorim jesu komentari na pomenuti post. Pa se tako drvlje i kamenje osulo na samu stranicu, jer se ne vidi problematika i zbog toga što ovo nije stereotip nego „to tako funkcionira“ i „samo neuglednim ženama smeta ovaj billboard“.
Izvor: Seksizam naš svagdašnji/Facebook
No, kreativni aktivizam bio je odgovor na ovu kampanju poznatog šoping centra. Jučer se društvenim mrežama počela širiti fotografija novog billboarda koji kaže: „Sve glase na moje ime. Peglam ih svugdje u svijetu al’ ne i u Westgateu.“ U potpisu je Nevena C., direktorica sektora odnosa s javnošću pri Philip Morris International, koja je zakupila billboarde i poslala snažnu poruku.
Izvor: Twitter.com/ivdragicevic
Ovakvo djelovanje podložno je različitim kritikama kako se naslućuje i po samim komentarima na društvenim mrežama, ali je zasigurno korak ka osvještavanju o malicioznim oblicima marketinga i podizanju svijesti građana/ki o ovoj negativnoj pojavi. Seksizam ne smije služiti kao osnova za šale i marketing. On ima destruktivan utjecaj na naše društvo i ponekad, kao Nevena, moramo makar ovakvim gestama uzeti stvari u svoje ruke i raditi na promjeni dominantnih narativa.