Larisa Lara Kadić je studentica Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu, kiparica i restauratorica. Za kiparstvo se odlučila na drugoj godini Akademije, a prema vlastitim riječima, sve do tada je živjela u uvjerenju da je slikarka.
„Umjetnost je u mom životu od početka, bukvalno. Uvijek sam voljela da crtam, da slikam i uvijek sam mislila da sam slikarica. U srednjoj školi sam bila na odsjeku slikarstva, ali sam na studiju dobila kiparstvo kao izborni predmet, doživjela neku vrstu ‘krize identiteta’ i shvatila – čovječe, ja sam kipar“, priča simpatična Lara kako se definitivno odlučila posvetiti kiparstvu.
Ova grana likovne umjetnosti je jako specifična jer zahtijeva vještine koje nisu čisto umjetničke nego su tehničke, poput obrade metala i drveta. Svaka skulptura ima konstrukciju za čiju izradu je potrebno znati postaviti elemente, osigurati njihovu stabilnost i pobrinuti se da spojevi između njih budu kvalitetni i čvrsti. Zbog toga umjetnik kipar mora biti i stolar, i varilac, ali i mehaničar.
Upravo ove vještine koje je stekla tokom rada na skulpturama i njihovoj restauraciji pomogle su Lari da spoji svoje dvije naizgled nespojive ljubavi – likovnu umjetnost i motociklizam. Da, iako to čovjek nikad ne bi pomislio, ova sićušna umjetnica je najsretnija za upravljačem Honde od pet stotina kubika a skoro sve slobodno vrijeme posvećuje restauraciji jednog starog motocikla kojeg je ranije koristila za off-road vožnju.
„Najvažniju ulogu u cijeloj priči imao je moj dečko jer je on prije nekih pet godina počeo da se bavi mehanikom. Otvorio je radionicu i uvijek me zanimalo ono šta radi, onda sam upisala akademiju, počela sam da vozim motor i sve to zajedno se nekako poklopilo jedno s drugim“, objašnjava otkud ideja da se bavi restauracijom vozila.
Lara i njen dečko Eldar su zajedno uradili restauraciju jednog terenskog vozila, a Lara kroz smijeh priznaje kako je ona uglavnom bila asistent u tom projektu. Nakon ovoga se posvetila radu na spomenutom motoru koji je i prije restauracije bio u voznom stanju i dobar za vožnju po šumskim putevima. No, odluka je bila da mu se udahne novi život.
Lara ga je sama rastavila, čistila i odmašćivala dijelove, brusila i lakirala ono što je bilo potrebno, te se bacila u potragu za zamjenskim dijelovima. Kaže kako je tokom hladnijih dana, kad je u radionici bilo teško raditi, sve dijelove držala u svojoj sobi i neprestano radila na njima.
„Neki dijelovi su izgledali neupotrebljivo i nisu bili vrijedni za restauriranje a novim dijelovima želim malo i promijeniti izgled motora. Naprimjer, sklonila sam stari rezeorvar koji se nalazio ispod sjedišta i odlučila sam da novo sjedište bude kraće. Sad sam u potrazi za većim rezeorvarom“, opisuje detalja rada na starom motoru njegova restauratorica.
Prethodno iskustvo je, što se mehanike tiče, bilo od koristi, ali pravi izazov za uživanje i umjetnost je dizajn novog izgleda motora. Ali, za Laru je taj izazov najdraži dio projekta jer tu leži prilika da ispolji ono što najviše voli i najbolje zna.
„Kad je u pitanju dizajn, odmah sam znala šta ću da radim jer to je nešto što se nalazi u meni“, kaže. Novi izgled će biti u retro stilu scrambler i café racer motora koji su vrhunac popularnosti imali u šezdesetim godinama, a spajali su osobine motocikala za svakodnevnu upotrebu, utrke i off-road vožnju. Za Laru je najvažnije da konačni izgled restauriranog bajka ima njen snažan lični pečat.
„Na web-stranicama velikih proizvođača motora možete sami dizajnirati svoj motor, i da svaki njegov dio dizajnirate jednim klikom. Ali, mislim da je ovo nešto što je više sentimentalno i za mene vrijednije“, kaže Lara a sa nestrpljenjem čekamo konačan izgled njenog restauriranog dvotočkaša.
Video o ovoj simpatičnoj kiparici i motociklistici možete pogledati u nastavku: