DRUŠTVENE MREŽE I POLITIKA: Tweetom ću te, Facebook statusom ćeš me

    Pojava društvenih mreža kao alata komuniciranja političkih ideja doprinijela je tome da danas svi političari i političarke imaju mogućnost da vode svoje kampanje i u digitalnom svijetu. Tako se neke izborne pobjede širom svijeta pripisuju upravo društvenim mrežama i približavanju biračkom tijelu kroz djelovanje na društvenim mrežama. Na ovu temu pisana su i akademska djela, poput Obama i moć društvenih mreža i tehnologije, koje se osvrće na prvu iznimno uspješnu online političku kampanju, te se nerijetko u ovom polju vođenja kampanja i političkog angažmana zapošljavaju ekspertni timovi i naglašava se važnost strateškog djelovanja u ovom polju. Isto tako, danas imamo mnoštvo zanimanja koja se bave ovom tematikom, tako da većina kompanija, organizacija, medijskih kuća i slično imaju i neizostavne funkcije vezane za upravljanje društvenim mrežama, pripremu sadržaja na društvenim mrežama, kao i strategije koje se koriste za ove svrhe.

    Društvene mreže smatraju se mačem s dvije oštrice za političare i političarke. Ove platforme odlična su prilika za prenos poruka osobe prema građanima i građankama, a s druge strane mogu proizvesti posljedice koje se teško ispravljaju jer jednom objavljeno ostaje zapamćeno pa makar kroz popularne skrinšotove. Kako smo voljeli u društvenim igrama u djetinjstvu reći – taknuto, maknuto.

    U Bosni i Hercegovini svakodnevno smo u mogućnosti da pratimo većinom ispade političara i političarki na društvenim mrežama i u javnom prostoru. Tako smo svjedočili svađama u raznim skupštinama, prepucavanjima na društvenim mrežama, svađama ponukanim društvenim mrežama. Sve nam se više čini da bosanskohercegovačka politička scena još nije u potpunosti shvatila potencijal koji nude društvene mreže. Vođeni privatnim odnosima, često se ne obaziru na neke osnove komunikacije i osnove kulture na društvenim mrežama i, čini se, nikako da uče iz pozitivnih primjera nego se usvajaju isključivo one skandalozne svjetske prakse, a ni obrisi strategije ne postoje.

    Adis Nadarević, novinar i konsultant za odnose s javnošću, kazao nam je sljedeće:

    “Neki političari, posebno iz mlađeg naraštaja, ponašaju se kao internetski influenseri i njihove poruke na Facebooku ili Instagramu često više odražavaju želju za pažnjom i priznanjem nego želju da iskomuniciraju ono što rade i za što su plaćeni. To je nešto o čemu bi ljudi koji ih savjetuju trebali povesti računa, iako je jako malo političara koji ikog slušaju kada je komunikacija u pitanju i isključivo se vode svojim osjećajima i procjenama.”

    Posljednjih nekoliko sedmica, međutim, pokazalo se kako se društvene mreže, ipak, mogu koristiti i u pozitivne svrhe. Jedan takav primjer jesu i nedavni napori zastupnika u Parlamentu Bosne i Hercegovine, Saše Magazinovića, koji je kao predlagač izmjena Zakona o PDV-u predlagao da se ukloni PDV na doniranu hranu. U periodu provođenja kampanje kojom bi se podigla svijest svih o ovoj temi i stvorio određen pritisak među donosiocima odluka, Magazinović se udružio s poznatim kuharom koji svoje recepte plasira putem društvenih mreža i snimili su video u kom je Neno Svjetlanović, kuhar, prokomentirao kako za jelo koristi hranu koju je kupio na sniženju, a Magazinović dodao kako trgovački centri bivaju primorani na kraju tu hranu baciti ili uništiti nego donirati upravo zbog PDV-a na doniranu hranu. Nekoliko dana kasnije, izmjene Zakona su, pogađate, usvojene.

    Možda ove izmjene i volja donosioca odluka nisu nužno uslovljene ovom kampanjom, ali jedno je sigurno: građani i građanke mnogo jasnije shvataju zašto su izmjene ovog Zakona prijeko potrebne i kroz društvene mreže data im je šansa da daju svoj komentar na jedan neformalan način, ali i drugoj strani uvid u to šta građani i građanke misle o ovoj temi, te se otvorio jedan portal za razmjenu mišljenja s građanima i građankama i šansa za ispitivanje njihovih stavova o određenim temama.

    No, uprkos nekim pozitivnim primjerima, politička društvena scena u Bosni i Hercegovini i dalje se većinom svodi na tweetom ću te, Facebook statusom ćeš me, a svaka kritika shvata se kao lični napad i bh. političari i političarke bivaju zaslijepljeni strahom od toga da se napada njihova ličnost umjesto njihovih političkih poteza.

    „Bosna i Hercegovina je jedna neliberalna demokratija u kojoj se od birača očekuje da jednom u dvije, odnosno četiri, godine iziđu na izbore i ostatak vremena provedu kao pasivna ali ohrabrujuća publika. Dakle, političari se i na društvenim medijima tako ponašaju – očekuju od publike pohvale i podršku, a užasavaju se propitivanja i kritike. Ljudi koji se duže vremena kod nas bave odnosima sa javnošću i političkom komunikacijom mogu posvjedočiti kako su političari obično aktivni na društvenim mrežama dok su u opoziciji. Tada su komunikativni, dopadljivi, progresivni i dostupni, ali čim dođu na vlast i suoče se sa odgovornošću za ono što govore i rade pokažu svoje drugo lice, smanje aktivnost na društvenim medijima, blokiraju neistomišljenike ili jednostavno nestanu sa društvenih medija“, zaključuje Nadarević.

     

     

    Socijalne mreže

    6,325LjubiteljiSviđa mi se
    402SljedbeniciPratite
    294SljedbeniciPratite
    1,690PretplatniciPretplatite se

    Pretplatite se

    Povezani članci

    AEDES ALBOPICTUS: Opasni azijski tigrasti komarac

    Piše: Husein Ohran Jedna od najozbiljnijih posljedica klimatskih promjena jeste...

    NAŠE BLAGO: Bh. autohtone domaće životinje

    Piše: Husein Ohran Bosna i Hercegovina je zemlja koja se...

    “Eco-friendly” goveda

    Piše: Husein Ohran Iako mnogima ovaj podatak nije poznat –...

    Kako naša ishrana utiče na globalno zagrijavanje?

    Piše: Husein Ohran Očekuje se da će do 2050. godine...