David Badower je predsjednik Organizacionog odbora Diplomatskog zimskog bazara (Diplomatic Winter Bazaar – DWB) koji će se sutra održati u sarajevskoj dvorani Skenderija. Porijeklom je Francuz, ali na Bazaru predstavlja Švedsku, budući da mu je supruga švedska diplomatkinja. Za naš portal g. Badower govori o tome kako izgleda priprema ovog događaja, kao i o njegovom smislu i značaju.
OBJAVI.BA: Za početak, ko ustvari stoji iza organizacije Diplomatskog zimskog bazara i koliko je ljudi uključeno u njegovu pripremu?
BADOWER: Bazar je stvarno velik događaj. Prošle smo godine imali oko 12,000 posjetitelja i kad zbrojimo sve ambasade, međunarodne organizacije, škole, domaće učesnike i sponzore, govorimo o oko osamdeset organizacija sa kojima organizacioni odbor sarađuje tokom pripreme. Ukoliko tome dodamo i korisnike kojima upućujemo prikupljena sredstva, tada taj broj odlazi na preko stotinu učesnika.
Za većinu posla koji se obavi i odluka koje se donesu zadužen je neumorni tim volontera iz diplomatske zajednice u Bosni i Hercegovini. Trenutno nas je u Odboru šestoro, ali srećom se možemo osloniti na podršku sa raznih strana. Za početak, tu je naš event manager – Priredba – koji nam pomaže sa svim lokalnim aspektima koji se tiču događaja kao što su rezervacija prostora, angažman tehničkog osoblja ili briga o sigurnosti. Ovo je jako važno jer mi nismo profesionalci u ovom poslu i naše poznavanje jezika još uvijek nije na potrebnom nivou (iako ga ja učim već godinu dana).
Zatim, za puno stvari kao što su organizacija aukcije ili komunikacija sa medijima imamo podršku mnogih ljudi iz diplomatske zajednice. I naravno, moram naglasiti sjajan posao kojeg rade svi oni koji imaju štandove na Bazaru, naročito ambasade, međunarodne organizacije i škole – svi oni rade prekovremeno kako bi kuhali i spremali stvari za događaj koji pada u vrijeme u koje su ionako pretrpani obavezama. Zbog toga zaslužuju naročitu pohvalu i, naravno, bez njih Bazara ne bi niti bilo.
Dakle, tu imamo desetak do dvadeset ljudi iz svake zemlje koja je zastupljena, onda stotinjak volontera koji nam pomažu na samom događaju. Sve u svemu, u organizaciji Bazara učestvuje oko osam stotina ljudi!
OBJAVI.BA: Koliko vremena je potrebno da se organizuje ovakav događaj? Kakav je tok priprema?
BADOWER: Kad je u pitanju samo planiranje, mi iz organizacionog odbora već u aprilu i maju počinjemo planove sa našim event managerom, kreira se budžet, kontaktiraju se sponzori, razmišljamo o novim konceptima. Onda u septembru slijedi najteži dio posla, jer tada kontaktiramo ambasade, organizacije i škole kako bismo objasnili svoju viziju i motivirali ih za učešće na događaju, iako većini njih dodatna motivacija nije ni potrebna.
Istovremeno, povezujemo se sa našim dugogodišnjim ili novim sponzorima, počinjemo tražiti prodavače, radimo na komunikaciji i vizualima – za ovo imamo ljude i u našem timu, a ove godine smo dobili pomoć i od univerziteta. Mjesec dana koji prethodi Bazaru je najintenzivniji: trebamo zatvoriti partnerstva, planirati komunikaciju i finalizirati raspored na događaju (npr. koja država će biti na kojem mjestu). Imamo puno zainteresiranih i tad najviše osjećamo šta znači imati preko stotinu organizacija koje učestvuju. Zadnjih sedam dana trčite unaokolo i samo se nadate da će sve ići po planu. (smijeh)
Na kraju, kad je sve gotovo, trebate prebrojati novac, podvući crtu ispod troškova, provjeriti sve sa sponzorima, te na kraju doći do onog iznosa koji će biti doniran. U januaru smo uputili poziv potencijalnim korisnicima, zaprimili smo puno prijava i onda moramo odabrati. Nakon što se cijeli proces završi, od februara pa do ljeta idu svečane dodjele sredstava, i tada posjećujemo naše korisnike da se uvjerimo kako su sredstva utrošena na svrsishodan način.
Ukratko, posljednja tri mjeseca su stvarno naporna, tokom ostatka godine također imamo posla, ali je taj dio lakši.
OBJAVI.BA: Šta je to što motiviše Diplomatski zimski bazar?
BADOWER: Misija Diplomatskog zimskog bazara je u povezivanju članova domaće i međunarodne zajednice kako bi zajedno skupili novac za djecu i mlade u Bosni i Hercegovini. Iza svega što radimo je briga za naše korisnike, a to su humanitarne i druge organizacije kojima dodjeljujemo prikupljena sredstva.
Imao sam priliku posjetiti nekoliko njih ove godine, i uvijek se vratim sa pomiješanim osjećajima divljenja, inspiracije i sreće. Tako kad na jesen moramo zavrnuti rukave i kad se umorimo, pomisao na njih je nešto što daje puno energije.
Onda, taj osjećaj zajedništva. I to je nešto što je veoma važno – sam događaj je prilika da se svi dijelovi bosanskog društva i međunarodne zajednice zbliže i zajedno uživaju u prekrasnom trenutku. Samo po sebi, to je vrlo pozitivno i ispunjavajuće.
Na kraju, svako ima i svoju vlastitu motivaciju. Za mene, to je mogućnost da uđem dublje u bosansko društvo i da upoznam nove ljude i energiju. I to je nešto što dobijem u velikoj mjeri.
OBJAVI.BA: Ko čini Organizacioni odbor kojeg ste spomenuli, i kako uspijevate uklopiti organizaciju Bazara u svoje vlastite obaveze?
BADOWER: Kao što sam rekao, u odboru je šest članica i članova. To su Piet Bakker (Nizozemska), Ilona Stölken (Njemačka), Tania Messerli (Švajcarska), Madeline Ben Atikovic (Filipini) Dorina Kolici (Albanija) i David Badower (Švedska).
Odbor se prilično često mijenja, budući da su njegovi članovi uglavnom supružnici diplomata, te u Sarajevu ostaju relativno kratko – između tri i pet godina. To nam predstavlja izazov jer često trebamo tražiti nove ljude koji su zainteresirani, a posao je prilično zahtjevan i nije nimalo lak.
Potrebno je naći vrijeme da se organizirate, da istovremeno radite na drugim stvarima kojima se bavite, tu su porodične i ponekad i poslovne obaveze, tako da se može reći da je za ovo potrebna prilična fleksibilnost. Jedan od načina na koji bi se članovi mogli rasteretiti bio bi angažman dodatnih ljudi, ali nastojimo troškove svesti na najmanju mjeru, tako da je ključ u pronalaženju pravog balansa.
OBJAVI.BA: Koliko će država i organizacija imati svoje štandove na ovogodišnjem Bazaru?
BADOWER: Ove godine imamo aktivno učešće 45 država i organizacija. Uz to, imaćemo i 25 štandova sa domaćim prodavačima, sponzorima i školama, naročito u Dječjem kutku. Dakle, imaćemo mnoštvo prilika da se zabavimo, probamo ukusnu hranu sa svih kontinenata ili da kupimo neke egzotične poklone.
Moram dodati još dvije stvari. Ove godine imamo i “tihu aukciju” koju možete potražiti na našim nalozima na društvenim medijima, sa sjajnim predmetima iz zemlje i inostranstva, a pokrenuli smo i kampanju recikliranja u kojoj se (eco-friendly poklonima) nagrađuje recikliranje. Ovo nam je predstavljalo dodatni posao, ali je riječ o veoma važnoj inicijativi.
Što se tiče korisnika, prošle godine smo ih imali 26, bili su pažljivo odabrani i dolazili su iz svih dijelova BiH. Mnogi od njih su naši dugogodišnji partneri, ali uvijek nastojimo imati i neke nove. Odabir korisnika vrši se na osnovu njihovih projekata i toga kako se oni uklapaju u našu misiju.
OBJAVI.BA: Kako donosite odluke o broju učesnika i njihovom rasporedu s obzirom na to da Skenderija nije baš neki ogroman prostor? Da li su učesnicima važni veličina i pozicija štanda, da li je to možda pomalo i pitanje prestiža, da li je teško postići da svi budu zadovoljni?
BADOWER: To je uvijek težak izbor, jer stvarno želimo da svi budu zadovoljni. Ali imamo stvarno puno prijava, molbi i zahtjeva, što traži i neke teške odluke. Kad su u pitanju države koje žele učestvovati, tu nikad ne kažemo “ne”, uvijek želimo uključiti što je moguće više njih. Ali onda se postavlja pitanje raspoloživog prostora.
Da bismo donijeli odluku o tome, gledamo šta predstavnici koje države traže, te ono što su uradili proteklih godina. Ovo je događaj namijenjen prikupljanju sredstava, tako da uvijek nastojimo nagraditi države koje su na prošlim izdanjima Bazara imali veći uspjeh. Još jednom – što više skupimo, više ćemo moći podijeliti.
OBJAVI.BA: Da li ste možda razmišljali i o selidbi u neki veći prostor poput dvorane Zetra, ili možda o Bazaru na otvorenom?
BADOWER: Ranije smo razmatrali razne opcije, ali kad pogledamo parametre poput lokacije, pristupačnosti i sigurnosti za sad nema boljeg izbora od Skenderije. Za sad je tako ali ne isključujemo ni druge mogućnosti. Isto tako, ne treba zaboraviti da postoji i određeni limit kad je u pitanju veličina jer je ovo ipak događaj skoro u potpunosti oslonjen na volontere.
OBJAVI.BA: Koji cilj ima Diplomatski zimski bazar 2024?
BADOWER: Prošle godine je postavljen rekord u iznosu od prikupljeniih 270,000 KM i želimo ga ove godine barem izjednačiti. Ali najvažnije nam je da se događaj održi i da još jednu godinu možemo pomoći našim korisnicima na ovaj ili onaj način.
OBJAVI.BA: Kakav je osjećaj kojeg donosi ovo postignuće?
BADOWER: Budući da u organizaciji učestvujem po prvi put, ne mogu dati potpun odgovor na ovo pitanje. Ali sigurno je da čovjeka ispuni sreća kad okupi toliko ljudi na jednom mjestu. I to je ono što je uvijek fantastično kada je u pitanju Diplomatski zimski bazar – uvijek je vezan sa pozitivnošću i radošću. Vjerujem da je to ono što ću i ja osjetiti kada se u subotu uveče sručim u krevet.