akon mjesec dana dnevnih analiza, grupa ManipuNacija je napravila zbirni izvještaj o temama kojim su se stranke bavile u vrijeme ove predizborne kampanje u BiH. Potvrdilo se da je politički diskurs u Bosni i Hercegovini u mizernom stanju. Nacionalizma je bilo na pretek, kao i ponavljanja ispraznih političkih floskula i neispunjenih ratnih fantazija. Više nego dovoljno za elektrisanje političke atmosfere strahovima, animozitetima, gorčinom i drugim negativnim emocijama koje recikliraju etničke podjele i omogućavaju nastavak loše vladavine. Ideja koje gledaju naprijed, kako unaprijediti život čovjeka, bilo je vrlo malo. One o kojima se govorilo uglavnom su bile ili nedovoljno konkretne ili izolovane od bilo kakve debate. Stranke su se sučeljavale o prošlim dešavanjima i na karakternoj osnovi, a kad je bilo riječ o planovima govorili su paralelno, ili jedna pored druge. Sučeljavanja o planovima i idejama UOPŠTE NIJE BILO! Sve ovo govori da bilo koji napredak ka boljem životu mora uključivati promjenu tema o kojima se priča, kao i načina kojim se vode političke rasprave.
Ipak, nisu svi bili isti, a u pojedinim primjerima razlike su bile radikalne. Zbog toga ovaj izvještaj ManipuNacije uključujuje sažetak diskrusa za 15 većih stranaka u BiH pojedinačno (za informacije o metodologiji, pogledajte metodološki sažetak ispod). Za svaku stranku je dostupan i grafički prikaz tema kojima su se bavile. Krenut ćemo od najvećih stranaka, sa najviše objava.
Da biste pogledali finalnu analizu za svaku stranku individualno pročitajte tekst u opisu slike.
METODOLOŠKI SAŽETAK
IZVORI PODATAKA:
a. Objave stranaka na njihovim Facebook profilima za period od početka kampanje, 2. Septembra, pa do kraja dana 27. Septembra
b. Stranačke izjave objavljene od početka kampanje, 2. Septembra, pa do 25. Septembra, na 6 većih medijskih portala, odabranih po principu zastupljenosti tri različite političke afilijacije kao i javnih servisa (klix.ba, federalna TV, BHT 1, BL Portal, RTRS i Dnevnik.ba)
c. Objave stranaka na njihovim web stranicama, pregledane jednom sedmično u toku kampanje.
KONTEKSTUALIZIRANJE:
a. Podaci su pregledani kvalitativno u svrhu davanja konteksta kvantitativnom prikazu. Kvalitativna dimenzija izvještaja je poduprta pregledom stranačkih programa. Posebno izdvojene su teme koje nude ideje vezane ekonomiju, korupciju i socijalno stanje zbog njihovog kvalitativnog značaja. Također, zbog afektivnog intenziteta, izdvojene su eksplicitne ili implicitne prijetnje novim ratom.
KATEGORIZACIJA (kvantitativni prikaz uključuje tačke a do g)
a. Identitetske teme – obuhvata teme koje su direktno povezane sa nacionalnim politikama (e.g. nacionalizam, historijske naracije, debate o državnom ustrojstvu koje mobilišu etničke politike, i sl.)
b. Ekonomske teme – obuhvata članke i izjave koje se bave raznim aspektima ekonomije, ukljucujuci i infrastrukturni razvoj. Isključuje informacije bez političkih implikacija
c. Korupcija i kriminal – obuhvata rasprave vezane za borbu protiv korupcije i kriminalne radnje javnih zvaničnika.
d. Ekologija – sve objave koje se bave okolišom
e. Obrazovanje, sport, kultura – objave u kojima se stranački zvaničnici ili mediji dotiču obrazovanja, sporta i kulture, izuzev objava koje striktno informišu o događajima bez političkog komentara.
f. Socijalne teme – sve objave koje se bave ljudskim pravima, zaštiti određenih kategorija ljudi i stanjem u zdravstvu. Također, uključuje objave koje se istovremeno bave sa dvije ili više iznad spomenute temske oblasti c. d. i e.
g. Karakterne rasprave – teme u kojima stranke i/li kandidati napadaju suparnike po karakternoj osnovi. Ne uključuje objave koje kritikuju suparnike po osnovu političkih postignuća bez prelaska u karakterne kvalifikacije
h. Ostalo – sve teme koje jasno ne spadaju ni u jednu od gore spomenutih kategorija. Uključuje teme koje se bave najavama izbornih skupova, biografskim informacijama kandidata i sličnih objava nepolemičnog i striktno informativnog karaktera. Također uključuje objave koje nemaju jasnu dominantnu temu, odnosno koje se istovremeno bave i identitetskim pitanjima iz tačke a, kao i jednom ili više od ostalih temskih oblasti. Teme čije izostavljanje u konačnici ne utiče na prikaz kontrasta između identitetskih i ostalih tema.