COLDPLAY: Role model za ekološku osviještenost muzičke industrije

    Ovih je dana u fokusu evropske turneje muzičara širom svijeta, između ostalog i britanska grupa Coldplay, za koju ste sigurno nekada čuli. Muzička industrija je često na meti kritika zbog velikog ekološkog otiska koji ostavlja za sobom, bilo kroz koncertne turneje, masovnu proizvodnju merch-a ili zbog upotrebe neobnovljivih izvora energije. Međutim, Coldplay mijenja pravila ove igre.

    Novi pristup održivom razvoju

    Njihov pristup održivom razvoju postavlja nove standarde u muzičkoj industriji ističući važnost ekološke odgovornosti i društvene svijesti. Prilikom najave turneje 2019. godine, bend je najavio pauzu od koncerata dok ne pronađu način da ih učine ekološki održivima.

    Priznat ćete, ovo nije bio samo dobro osmišljen PR potez, obzirom da su angažirali stručnjake za okoliš, te uložili u istraživanja kako bi identificirali konkretne korake za smanjenje ekološkog otiska. Već 2022. godine, kreće nova turneja koja je ujedno označila i novu eru za muzičke turneje.

    Kako bi smanjili upotrebu fosilnih goriva, grupa Coldplay počinje koristiti mobilne solarne panele, baterije na bazi recikliranih materijala i generator na biogorivo za napajanje. Također, saradnja sa raznim organizacijama za sadnju drveća i zaštitu okeana kako bi se neutralizirale neizbježne emisije ugljen dioksida, put je ka cilju da svaki njihov koncert bude karbonski neutralan, odnosno da ne povećava ukupno količinu CO2 u atmosferi.

    Zanimljivo je da umjesto aviona, koriste hibridna i električna vozila, kao i lokalni javni prijevoz kad god je to moguće. Super role model za sve ljubitelje njihove muzike, zar ne?

    Inovacije u pokretu i zvuku

    Nemojte se zavarati da je ovome kraj, jer mi se čini da revolucija tek počinje. Coldplay je također našao način na koji se postavlja i koristi koncertna oprema. Scena i rekviziti su izrađeni od održivih i recikliranih materijala. Na primjer, plastične narukvice koje se često dijele na koncertima zamijenjene su biorazgradivim verzijama koje su istovremeno energetski učinkovite, koristeći LED tehnologiju za smanjenje potrošnje energije.

    Scena koja živi predstavlja podove na koncertima koji ples publike pretvaraju u električnu energiju, što fanovima omogućava direktno učešće u proizvodnji energije za sljedeći koncert. Pored inovacije, tu je i misija povećanja svijesti o energetskim potrebama.

    Naravno, merch se izrađuje od recikliranih materijala i organskih tkanina, a albumi i promotivni materijali su zamijenjeni digitalnim alternativama koje su ekološki prihvatljivije. Svjesni svoje popularnosti i ljudi koji ih prate i podržavaju širom svijeta, pronašli su načine da upravo te ljude uključe u svoju zelenu misiju. Na koncertima su prisutne interaktivne zone gdje fanovi mogu naučiti nešto o održivosti, uključiti se u lokalne ekološke inicijative i dobiti savjete kako smanjiti vlastiti ekološki otisak.

    Uzor za budućnost muzičke industrije

    Coldplay je dokazao da muzika i održivost mogu ići ruku pod ruku, jer što da ne? Moguće je uživati u umjetnosti i istovremeno misliti o planeti. Oni su istinski role model, naročito u vrijeme kada su klimatske promjene jedno od najvažnijih pitanja našeg doba i pokazali su da svaki korak prema održivosti, bez obzira koliko mali bio, može imati ogroman uticaj. Njihova posvećenost održivom razvoju otvara put u novu eru muzičke industrije – onu koja u središte svojih aktivnosti stavlja Zemlju i ljude.

     

    Socijalne mreže

    6,325LjubiteljiSviđa mi se
    402SljedbeniciPratite
    294SljedbeniciPratite
    1,690PretplatniciPretplatite se

    Pretplatite se

    Povezani članci

    AEDES ALBOPICTUS: Opasni azijski tigrasti komarac

    Piše: Husein Ohran Jedna od najozbiljnijih posljedica klimatskih promjena jeste...

    NAŠE BLAGO: Bh. autohtone domaće životinje

    Piše: Husein Ohran Bosna i Hercegovina je zemlja koja se...

    “Eco-friendly” goveda

    Piše: Husein Ohran Iako mnogima ovaj podatak nije poznat –...

    Kako naša ishrana utiče na globalno zagrijavanje?

    Piše: Husein Ohran Očekuje se da će do 2050. godine...