Kada se jedan malonogometni klub u svojoj debitantskoj sezoni prošeta Premijer ligom, kada dovodi inostrane reprezentativce i puni dvorane hiljadama navijača, ne možete da se ne zapitate šta stoji iza tog uspjeha. Krajinu trese „Bubamara-manija“ a o uspjehu MNK Bubamara iz Cazina razgovarali smo sa članom Upravnog odbora i team-managerom kluba Amarom Omanovićem.
Malonogometni klub Bubamara osnovan je 2008. godine u Cazinu i dugo je igrao u Prvoj futsal ligi Federacije BiH. U tri navrata je dolazio i u finale play-offa za ulazak u Premijer futsal ligu BiH, ali su u prva dva pokušaja njihov pohod na najjači rang takmičenja spriječili gračanička Kaskada i FK Konjic. Treća sreća je došla u finalu play-offa prošle sezone, kada su se Cazinjani konačno plasirali u Premijer ligu pobjedom u finalu protiv rivala iz Tešnja.
Ranije su u klubu igrali uglavnom igrači iz Cazina i okoline, uz tek poneko pojačanje iz drugih gradova BiH. Međutim, nakon promjena u upravi kluba prije nekoliko godina došlo je do porasta apetita, te povećanih ulaganja u infrastrukturu i igrački kadar. Kapitalni potez ipak je bio dovođenje vrhunskog trenera Borka Surudžića – ikone futsala koji je tokom bogate igračke karijere nosio nadimak „Falcao“, po legendarnom brazilskom malonogometašu čije virtuoznosti i danas izazivaju divljenje fanova na YouTubeu.
„Dok sam studirao i igrao u Mostaru i pomagao klubu sa te udaljenosti onoliko koliko sam mogao, kontaktirao me sportski direktor kluba sa molbom da nađemo novog trenera nakon prekida saradnje sa dotadašnjim trenerom, gospodinom Hasanom Semanićem. U tom trenutku nisam mogao ni pomisliti da bi jedno takvo ime kakvo je Borko Surudžić moglo doći na klupu Bubamare, ali klub je bio ozbiljan u namjeri da se profesionalizira i pređe na jedan viši nivo. Igrom slučaja, Surudžić je upravo tih dana bio bez kluba i kolega futsaler Slobodan Rajčević nas je povezao s njim. Dva dana nakon što je ostvaren kontakt sve je bilo dogovoreno“, o dolasku vrhunskog trenera priča Omanović, i sam donedavni malonogometni golman.
Ozbiljni potezi za ozbiljne ambicije
Surudžić je pristao preuzeti klub koji se takmičio u drugom rangu, i s njim odmah izborio promociju. Već u debitantskoj sezoni u Premijer futsal ligi BiH, Bubamara je postala jesenji prvak i sa optimizmom čekaju nastavak takmičenja. U devet utakmica, od čega pet na gostovanjima, ostvareno je osam pobjeda i samo jedan remi, a zadnji poraz je zabilježen u maju u polufinalu Futsal kupa BiH. Cazinska ekipa je u Premijer ligi pokazala šampionski materijal i ozbiljne ambicije za titulu.
Na kraju krajeva, sa kakvim igračima raspolaže MNK Bubamara, osvajanje šampionske titule u debitantskoj sezoni ne bi bilo nikakvo iznenađenje. Za cazinski tim igraju pet reprezentativaca BiH, dvojica reprezentativaca Hrvatske i jedan reprezentativac Slovenije. Uz sve to, ekipa je zadržala domaći karakter jer su tu i igrači sa prostora Krajine, a dvojica od spomenutih reprezentativaca BiH su Krajišnici Edvin Bosnić i Sejad Ibrišimović.
„Luka Perić je u svojoj karijeri igrao u talijanskoj Serie A, igrao je za Napoli a u naš klub je došao iz Futsal Dinama, prvaka Hrvatske. Većina igrača ima iskustvo igranja u Futsal Ligi prvaka – golman Darko Milanović je igrao Ligu prvaka sa Pulom, Igor Osredkar je kao prvak Hrvatske i Slovenije igrao Ligu prvaka više puta, Kristijan Postružin i Vladimir Džombić su također igrali u Ligi prvaka, sve su to igrači sa europskim iskustvom i mi ne krijemo da je naš cilj nastup u ovom takmičenju“, govori o kvaliteti i iskustvu svoje ekipe team manager MNK Bubamara.
U ovakav sportski poduhvat nemoguće se upustiti bez velike podrške lokalne zajednice, kako vlasti, tako i poslovne zajednice i naravno – navijača! U klubu pohvalno govore o odnosu sa gradskom upravom i gradonačelnikom Nerminom Ogreševićem čiju punu podršku uživaju, zatim i sa Vladom Unsko-sanskog kantona – aktuelnim premijerom Nijazom Hušićem, kao i njegovim prethodnikom Mustafom Ružnićem.
Kad su u pitanju sponzori, tu tim okupljen oko MNK Bubamara radi fantastičan posao, privlačeći podršku ne samo iz Cazina i okolnih mjesta nego i od kompanija iz cijele Bosne i Hercegovine koje su u ovom projektu prepoznale marketinški potencijal.
„Pokrenuli smo i projekt ‘Bubamarina krila’ kroz kojeg fizička i pravna lica mogu zvanično postati prijatelji kluba i sponzori sa po 1,000 KM kroz deset mjesečnih rata. Zauzvrat dobijaju godišnju ulaznicu, dres kluba, poklon iznenađenja, rezervisano mjesto u dvorani i još neke benefite pokroviteljstva. Za sad već imamo sedamdesetak učesnika u ovom projektu“, ističe Omanović.
Pune dvorane i hiljade gledatelja online
Dvorana u Cazinu je skoro stalno puna, a zvanični podaci kažu kako je na četiri utakmice jesenje polusezone Bubamaru uživo gledalo 8,350 ljudi, odnosno više od dvije hiljade navijača po utakmici! Poređenja radi, na šest od dvanaest stadiona Premijer lige BiH u nogometu je u prošloj sezoni posjećenost bila daleko ispod Bubamarinog prosjeka.
Ovakva posjećenost nije samo rezultat plasmana u Premijer ligu, jer je sličan prosjek bio i prošle godine kada je Bubamara igrala u Prvoj futsal ligi Federacije. Naročito su atraktivni bili tradicionalni lokalni derbiji protiv ekipa iz susjednih općina poput Velike Kladuše ili Bužima. Tada krajiška krv naročito provrije, a pobjede protiv lokalnih rivala su uvijek bile najslađe i najvrijednije. Ove utakmice nisu samo privlačile gledatelje iz Cazina, nego su ih dolazili gledati ljubitelji malog nogometa iz cijele Krajine.
„Moje je mišljenje da je Bubamara uspjela napraviti nešto što nijedan drugi malonogometni klub u Bosni i Hercegovini nije uspio napraviti, što se tiče publike, navijača, sponzora, marketinga i svega drugoga. Interesovanje za klub i utakmice je ogromno! Mi odavno prenosimo utakmice preko našeg kanala na YouTube i redovno nas uživo u streamu gledaju hiljade ljudi. Na kraju prošle sezone livestream naše utakmice play-offa protiv ekipe Tešnja gledalo je, vjerovali ili ne, sedam hiljada ljudi! Utakmicu u gostima kod GFC Sarajeva prije par sedmica pratilo je četiri hiljade ljudi“, ne krije zadovoljstvo naš sagovornik.
Ni ovdje ništa nije prepušteno slučaju, pa prijenos utakmica prati perfektna grafika, a ponekad i komentar uživo. U marketing se ozbiljno ulaže jer su u klubu svjesni kako funkcioniše svijet modernog sporta, naročito nogometa. Za uspjeh su potrebna ulaganja i zajednički napor cijele zajednice, bez obzira na međusobne razlike. U Bubamari ističu kako svi iz uprave rade na volonterskoj bazi i kako čak ni troškove putovanja na utakmice snose sami – iz klupske kase se plaća samo troškovi vezani za igrače i stručni štab.
Napad na Ligu prvaka
Članovi uprave su zaduženi da donose novac, a ne da ga troše, reći će poslovično spretni Cazinjani, i čini se kako uprava u ovom smislu radi sjajan posao. Najzaslužniji su sigurno sportski direktor Edijan Handanagić, predsjednik kluba Dževad Mehić, predsjednik skupštine Husnija Nadarević i drugi. Sve su to uspješni poduzetnici koji imaju jasnu viziju kako klub treba izgledati i koji cilj žele ostvariti.
„Cilj je ući među najboljih šesnaest ekipa u Ligi prvaka, a ako se ukaže prilika i za nešto više rado ćemo je iskoristiti – što da ne?“, jasno i glasno poručuju iz Bubamare.
Dosadašnje ciljeve su ostvarili s lakoćom, pa se nije pametno kladiti da će se ambiciozni cazinski malonogometaši zadovoljiti ičim manjim od onog što su sada sebi zacrtali. Sve brojniji navijači u to nemaju ni truna sumnje i čini se kako će „Bubamara-manija“ uskoro nadrasti granice Krajine.